img_3904.jpg

Ryhti&Roti -ryhmä syys-joulukuussa 2019

Kaipaatko ryhtiä treeniin ja rotia ruokailuun? Lopahtaako harjoitteluintosi yleensä muutamassa viikossa vai oletko eksynyt dieettiviidakkoon? Ryhti&Roti-valmennuksessa edetään ryhmänä kohti liikunnallisempaa elämäntapaa ja opetellaan tekemään terveyttä edistäviä valintoja. Tavoitteena on vakiinnuttaa syksyn aikana omaan aikatauluun sopiva liikuntarutiini ja lisätä arkeen asioita, jotka pitkällä aikavälillä edistävät hyvinvointia. Ryhmä sopii säännöllistä liikuntaa aloittaville, säännöllisesti liikuntaharrastuksen lopettaville ja tauon jälkeen liikunnan pariin palaaville.

Miten pienryhmä toimii

Pienryhmä kokoontuu syksyn aikana 7 kertaa sunnuntaisin klo 17.30-19.00 Kutjulassa.

Tapaamisilla on teoriaa ja käytäntöä sopivassa suhteessa. Luentoja ravitsemuksesta, harjoittelun ohjelmoinnista, palautumisesta ja kokonaiskuormituksen hallinnasta. Ohjattua liikuntaa kaikilla tapaamisilla.

Pienryhmän aikana opit laatimaan tavoitteisiisi ja arkeesi sopivan liikuntasuunnitelman

Syksyn aikana saat 2 koko kehoa haastavaa kuntosaliohjelmaa.

Voit osallistua veloituksettomaan InBody-kehonkoostumusmittaukseen sekä kurssin alussa ja lopussa.

Ohjeet ja ohjaus HIIT-treeniin.

Ohjeet ja ohjaus kehonpainoharjoitteluun ja kehonhuoltoon.

Suljetun facebook-ryhmän tuki ja kannustus.

Miten pääsen mukaan?

Pienryhmän hinta 120 €, Kutjulan kausiasiakkaille hinta on 60 €, maksuvälineenä käyvät kaikki normaalit Kutjulan maksutavat, kortit, käteinen, lasku, yritysten liikuntaetuisuudet, Smartum, Edenred, ePassi, Tyky ym.

Ilmoittautuminen on päättynyt, mikäli haluat tietoa tulevista ryhmistä, jätä tietosi oheisen linkin kautta.

.
..

Valmentajan terveiset

Olen Nina Honka, filosofian maisteri, fysioterapeutti ja Physiotrainer®. Valmennus toteutetaan yhteistyössä Kutjulan ja valmennusalan yritykseni Honkavoiman kanssa. Pitkän päivätyöni olen tehnyt liikunnan parissa ja kuntokeskusmaailmassa. Olen viime vuodet syventänyt tietouttani ja kokemustani erityisesti valmennuksesta ja voimaharjoittelusta. Yritän pitää omat liikuntaharrastukseni monipuolisina ja siistin sisätyön vuoksi haluan vapaa-ajalla päästä mahdollisimman usein ulos ja luontoon. Olen aina pitänyt kilpailemisesta, en niinkään menestyksen vuoksi, vaan kilpaileminen on aina juhlahetki ja oiva tapa lisätä itsetuntemusta. Jokaisessa kilpailuissa oppii aina jotain, joskus lajista, mutta eniten yleensä itsestään ja tavastaan toimia paineen alla. Liikunta on minulle keino rentoutua. Uskon, että vanheneva keho kestää runsasta kuormittamista silloin kuin harjoittelu on monipuolista, sopivan nousujohteista, pääosin nautittavaa ja tasapainossa muiden elämän kuormitustekijöiden kanssa. Haluan tällä kurssilla opettaa turvallisen harjoittelun perustaitoja ja tarjota ajantasaista tutkittua tietoa harjoittelusta ja ravitsemuksesta, mutta myös ohjata miettimään liikkumista ja syömistä ohjaavia tapoja ja uskomuksia. On vaikea hakea uusia suuntia, jos ei tiedä missä ollaan nyt ja kuinka sinne on jouduttu.

Ryhti&Roti ­­–valmennuksessa tavoitteena on luoda arjenkestäviä rutiineja. Uskon, että houkuttelemalla ja pienillä muutoksilla saavutetaan pitkällä aikavälillä merkittäviä tuloksia. Valmennuksen tavoitteena on luoda terveydelle edullisia uusia tapoja sillä ajatuksella, että pieni muutos, jonka pystyt säilyttämään loppuelämän, on parempi kuin mullistus, jota jaksat toteuttaa kaksi viikkoa. Moni luottaa elämäntapamuutoksessaan rajoittamiseen ja kuriin. Niilläkin voi onnistua, mutta usein kurinpalautus päättyy johonkin ennalta-arvaamattomaan vastoinkäymiseen tai vain kyllästymiseen. Rattaisiin iskeytyneet kapulat antavat syyn luopua projektista ja lyödä homma läskiksi. Takaraivoon jää jyskyttämään yksi epäonnistuminen lisää. Onnistumiset ruokkivat onnistumisia ja niihin Ryhti&Roti –valmennuksessa tähdätään.

Ryhti&Roti ­­–valmennus on ryhmävalmennus

Roomaan on monta tietä, ryhmässä ne voidaan tutkia kaikki. Ryhmä tarjoaa tukea ja uusia näkökulmia. Toisaalta ryhmä aiheuttaa positiivisen paineen, joka auttaa vaikeiden hetkien yli. Itselleen on joskus helppo antaa periksi, ryhmälle ei. Joskus liikkumaan on vaikea lähteä yksin, löytyisikö ryhmästä harjoittelukaveri ja tsemppari myös omatoimisiin treeneihin? Jos et viihdy ryhmässä tai aikatauluhaasteet estävät kiinteät tapaamiset, Ryhtiä&Rotia on tarjolla myös yksilövalmennuksina. Ota yhteyttä, niin muovataan sinulle sopiva paketti.

Ryhti&Roti ohjelmarunko

vko 35-36 InBody oman aikataulun mukaan, ajanvarauksella

8.9. Tervetuloa ryhmään! Tällä tapaamisella käydään läpi syksyn suunnitelmat ja tapaamisten sisällöt. Lisäksi perehdytään kehonkoostumusmittausmenetelmiin, mittaustulosten tulkintaan ja siihen miten kehonkoostumus terveyteen vaikuttaa. Liikuntaosuudessa tehdään kotijumpaksikin soveltuva harjoitus koko keholle. Mukaan kotiharjoitteluohjeet.

15.9. Kuntosaliharjoittelun perusteet. Koko kehon kuntosaliharjoitus. Kuvalliset ohjeet mukaan.

29.9. Harjoittelun ohjelmointi. Liikuntasuunnitelmien teko. Ohjattu harjoitus kuntosalilla oman ohjelman mukaan.

13.10. Tietoisku korkeaintensiteettisestä harjoittelusta. HIIT-harjoitus sisällä/ulkona sään mukaan.

27.10 Terveyttä tukeva ravitsemus. Kehonhuoltoharjoitus, kotiharjoitteluohjeet mukaan.

10.11. Uusi saliohjelma.

8.12. Kurssin päätös ja pikkujoulutreenit. Miten meni? Suunnitelmat jatkoon.

Ilmoittautuminen on päättynyt, mikäli haluat lisätietoja tulevista ryhmistä, jätä tietosi oheisen linkin kautta.