ryhma_yla

Ryhmätreenit

Monelle kuntosalin kynnys on liian korkea yksin ylitettäväksi tai treeni vaan on mukavampaa porukassa. Mutta onko lihaskuntoharjoittelu ryhmässä vain pumppia ja kuntopiiriä? Onko kehonhuolto vain loputtoman pitkiä venytyksiä ja tuntikausien rullausta? Voimalassa ajatellaan toisin:

Älä nyhrää- sytytä Palo!

Tarjoamme monipuolisia ja tuloksellisia lihaskuntoharjoituksia erilaisen kokemustaustan omaaville liikkujille erilaisilla painotuksilla. Ryhmän tuki auttaa  sinua ylittämään itsesi ja motivoi mukaan myös niinä päivinä kun liikkumaan lähtö ei oikein huvittaisi. Mutta voiko ryhmässä harjoitella yksilöllisesti? Meillä voi. Ryhmäkokomme ovat pieniä ja tunnemme asiakkaamme, joten ehdimme opettaa tekniikkaa ja soveltaa harjoituksia eri kuntotasoille sopivaksi.

Hyviä syitä valita Kutjulan ryhmätreeni?

  • Takanasi on ryhmän ja ohjaajan tuki. Ryhmä tuo harjoitteluusi positiivisen paineen. Asennekin tarttuu. Yhdessä olemme vahvempia kuin yksin.
  • Ryhmässä opit paitsi ohjaajilta myös muilta ryhmäläisiltä.
  • Pienryhmä on kustannustehokas kompromissi henkilökohtaisen valmennuksen ja perinteisen ryhmäliikunnan välillä.

Kutjulan ryhmätreeneistä voit valita kuntotasoosi ja tavoitteisiisi sopivimmat. Tunneille ei ole tasotestejä tai pääsykokeita, mutta liikkuminen on turvallisempaa ja motivoivampaa, jos aloitat liikuntakokemukseesi sopivista tunneista. Autamme sinua mielellämme valinnassa. Jos sinulla on liikkumiseesi vaikuttavia vammoja tai kipuja tai kaipaat erityistä tukea harjoittelun aloittamiseen, on  suositeltavaa, että ennen ryhmätreeniä varaisit physiotrainer-tapaamisen jonka aikana selvitetään mahdolliset liikkumisesi rajoitukset ja korvaavat liikkeet.

Kipinä – tästä on hyvä aloittaa

Kipinä-tunneilla saat kiinni lihaskuntoharjoittelusta. Kipinä-tunnit eivät edellytä kokemusta lihaskuntoharjoittelusta ja mukaan voit tulla milloin vain. Kipinä tunneilla edetään rauhallisesti ja opetellaan perusliikemallit ja niiden mahdollinen soveltaminen. Osaamista syvennetään, kun osallistujat ovat siihen valmiita. Perusliikkeet tulevat tutuksi ja jokaisella kerralla tehdään tehokas kokokehon harjoitus. Harjoitukset ovat paikka- tai liikepariharjoituksia ilman aikataulupainetta. Kokeneempi harjoittelija tekee harjoituksesta haastavamman lisäämällä painoja ja tarvittaessa muokkaamalla harjoituksia haastavammaksi.

Roihu – ota askel eteenpäin

Roihu-tunneille osallistuminen on mukavampaa, jos olet jyvällä perusliikkeistä kyykky, askelkyykky, maastaveto ja penkkipunnerrus. Jos osallistuit aiemmin Kutjulan Palo ja Kuntopiiritunneille osaat varmasti riittävästi. Päivän harjoitus on kuvattu tuntikuvauksen yhteydessä. Roihutunneilla tehdään sekä kokokehon harjoituksia että kehonosan tai liikesuuntien mukaan jaettuja harjoituksia. Tunnilla voidaan myös keskittyä jonkun perusliikkeen osaamisen syventämiseen ja tukiharjoituksiin.

Horna-afterwork

Tiukka päivä töissä? Tervetuloa nollaamaan pää ja hankkimaan lisää voimaa vastaisen varalle. Horna on tehokas kokokropan patteriharjoitus, jossa syke nousee varmasti. Sopii myös vähemmän lihaskuntotreeniä tehneille.

Häkä – korkealta ja kovaa

Häkä-tunnit ovat korkeatehoisia intervallitunteja, jotka koostuvat lihaskuntoliikkeistä ja erilaisista hyppy/juoksusarjoista. Jos osallistuit Palo-tunneille, löydät monta tuttua elementtiä, mutta myös paljon uutta. Tavoitteena on tehdä kovin mahdollinen harjoitus, johon tänään pystyt. Tunnille voit osallistua harjoitustaustasta riippumatta, tällä tunnilla ratkaisee asenne.

Hiillos – varmista palautuminen

Hiilos-tunnit takaavat, että palaminen tapahtuu puhtaasti. Hiilos-tunneilla keskitytään palautumista tukeviin menetelmiin ja kehonhuoltoon. Hiillos on aktiivista venyttelyä, rullausta ja palloilua. Hiillos tunnilla tehdään myös keskivartalon hallintaa ja voimaa lisääviä harjoituksia. Tätä tuntia suosittelemme vahvasti kaikille.