treeni_yla

Treenit

Kutjulassa on kolme tapaa harjoitella: ryhmätreenit, henkilökohtainen valmennus ja omatoiminen harjoittelu. Voit valita näistä suosikkisi tai yhdistellä tarpeesi mukaan.

 

Ryhmätreenit

Monelle kuntosalin kynnys on liian korkea yksin ylitettäväksi tai treeni vaan on mukavampaa porukassa. Mutta onko lihaskuntoharjoittelu ryhmässä vain pumppia ja kuntopiiriä? Onko kehonhuolto vain loputtoman pitkiä venytyksiä ja tuntikausien rullausta? Voimalassa ajatellaan toisin:

Älä nyhrää- sytytä Palo!

Tarjoamme monipuolisia ja tuloksellisia lihaskuntoharjoituksia erilaisen kokemustaustan omaaville liikkujille erilaisilla painotuksilla. Ryhmän tuki auttaa  sinua ylittämään itsesi ja motivoi mukaan myös niinä päivinä kun liikkumaan lähtö ei oikein huvittaisi. Mutta voiko ryhmässä harjoitella yksilöllisesti? Meillä voi. Ryhmäkokomme ovat pieniä ja tunnemme asiakkaamme, joten ehdimme opettaa tekniikkaa ja soveltaa harjoituksia eri kuntotasoille sopivaksi.

Hyviä syitä valita Kutjulan ryhmätreeni?
  • Takanasi on ryhmän ja ohjaajan tuki. Ryhmä tuo harjoitteluusi positiivisen paineen. Asennekin tarttuu. Yhdessä olemme vahvempia kuin yksin.
  • Ryhmässä opit paitsi ohjaajilta myös muilta ryhmäläisiltä.
  • Pienryhmä on kustannustehokas kompromissi henkilökohtaisen valmennuksen ja perinteisen ryhmäliikunnan välillä.

Kutjulan ryhmätreeneistä voit valita kuntotasoosi ja tavoitteisiisi sopivimmat. Tunneille ei ole tasotestejä tai pääsykokeita, mutta liikkuminen on turvallisempaa ja motivoivampaa, jos aloitat liikuntakokemukseesi sopivista tunneista. Autamme sinua mielellämme valinnassa. Jos sinulla on liikkumiseesi vaikuttavia vammoja tai kipuja tai kaipaat erityistä tukea harjoittelun aloittamiseen, on  suositeltavaa, että ennen ryhmätreeniä varaisit physiotrainer-tapaamisen jonka aikana selvitetään mahdolliset liikkumisesi rajoitukset ja korvaavat liikkeet.

Kipinä – tästä on hyvä aloittaa

Kipinä-tunneilla saat kiinni lihaskuntoharjoittelusta. Kipinä-tunnit eivät edellytä kokemusta lihaskuntoharjoittelusta ja mukaan voit tulla milloin vain. Kipinä tunneilla edetään rauhallisesti ja opetellaan perusliikemallit ja niiden mahdollinen soveltaminen. Osaamista syvennetään, kun osallistujat ovat siihen valmiita. Perusliikkeet tulevat tutuksi ja jokaisella kerralla tehdään tehokas kokokehon harjoitus. Harjoitukset ovat paikka- tai liikepariharjoituksia ilman aikataulupainetta. Kokeneempi harjoittelija tekee harjoituksesta haastavamman lisäämällä painoja ja tarvittaessa muokkaamalla harjoituksia haastavammaksi.

Roihu – ota askel eteenpäin

Roihu-tunneille osallistuminen on mukavampaa, jos olet jyvällä perusliikkeistä kyykky, askelkyykky, maastaveto ja penkkipunnerrus. Jos osallistuit aiemmin Kutjulan Palo ja Kuntopiiritunneille osaat varmasti riittävästi. Päivän harjoitus on kuvattu tuntikuvauksen yhteydessä. Roihutunneilla tehdään sekä kokokehon harjoituksia että kehonosan tai liikesuuntien mukaan jaettuja harjoituksia. Tunnilla voidaan myös keskittyä jonkun perusliikkeen osaamisen syventämiseen ja tukiharjoituksiin.

Häkä – korkealta ja kovaa

Häkä-tunnit ovat korkeatehoisia intervallitunteja, jotka koostuvat lihaskuntoliikkeistä ja erilaisista hyppy/juoksusarjoista. Jos osallistuit Palo-tunneille, löydät monta tuttua elementtiä, mutta myös paljon uutta. Tavoitteena on tehdä kovin mahdollinen harjoitus, johon tänään pystyt. Tunnille voit osallistua harjoitustaustasta riippumatta, tällä tunnilla ratkaisee asenne.

Hiillos – varmista palautuminen

Hiilos-tunnit takaavat, että palaminen tapahtuu puhtaasti. Hiilos-tunneilla keskitytään palautumista tukeviin menetelmiin ja kehonhuoltoon. Hiillos on aktiivista venyttelyä, rullausta ja palloilua. Hiillos tunnilla tehdään myös keskivartalon hallintaa ja voimaa lisääviä harjoituksia. Tätä tuntia suosittelemme vahvasti kaikille.

 

Omatoiminen harjoittelu

Kutjulan sali on avoinna omatoimiseen harjoitteluun itsepalveluperiaatteella klo 6-22 ohjattujen tuntien ulkopuolella. Harjoitteluoikeuden lunastaneet pääsevät sisään puhelimeen asennettavalla Ovaa-aplikaatiolla.

Haluamme taata asiakkaillemme harjoittelurauhan ja välttää ruuhkat, joten salille myydään vain rajallinen määrä asiakkuuksia. Omatoiminen harjoittelu on liitettävissä Kutjulan ryhmätreenien sarjakortteihin ja Honkavoiman valmennuspaketteihin.  “Joudut” varaamaan oman harjoitteluaikasi varausjärjestelmästämme, jotta treeniaikaasi ei kuluisi jonottamiseen.

Harjoittelurauha ja keskittyminen on meille sydämenasia. Saliimme on asennettu laadukas äänentoisto ja musiikkilupamme ovat kunnossa, joten voit toistaa musiikkia puhelimestasi harjoittelusi aikana, jos olet yksin salilla. Jos salilla on lisäksesi muita, voit kuunnella musiikkia vain kuulokkeilla.

 

Henkilökohtainen valmennus

 Kutjula on fysiikka-, physiotrainer®- ja ravitsemusvalmennuspalveluita tuottavan Honkavoiman kotisali. Olipa tavoitteenasi liikunnallisen elämäntavan aloittaminen, painonhallinta tai urheilusuorituksen parantaminen, autan ja tuen sinua matkallasi. Pysyvä muutos elintavoissa ja uuden tavan vakiinnuttaminen osaksi normaalia arkea vaatii usein kovaakin sparria, haluan tarjota sinulle tutkittuun tietoon perustuvat perustelut sille, miksi asiat tehdään niin kuin tehdään. Honkavoima on ratkaisu myös silloin, kun liikunnastasi on kadonnut kipinä, harjoittelusi polkee paikallaan tai kipu tai vamma estää sinua harjoittelemasta kuten ennen.

Henkilökohtainen valmennus on paljon muutakin kuin vain toistojen laskemista ja rääkkitreeniä, niitäkin toki tarvitaan. Valmennuksessa on kyse prosessista ei projektista. Haluan valmennuksissani ohjata sinua miettimään myös syitä tavoitteen takana ja voimavaroja tavoitteen saavuttamiseksi. Usein valmennuksessa on kyse enemmänkin harjoittelun järkeistämisestä kuin harjoitusmäärän kasvattamisesta. Samaa periaatetta käytän ravitsemusvalmennuksissa. Vaikka tavoite vaatisi isoja korjausliikkeitä nykyiseen ravitsemukseesi, syömisen tulee kuitenkin pysyä joustavana ja ruokavalion perustua sinun mieltymyksiisi, ei minun. Perusasiat ovat perusasioita, ja ne pitää ensin saada kuntoon. Lisäraviteiden ja hienosäädön aika on myöhemmin, ja aina ne eivät edes ole tarpeen.

Honkavoiman valmennuksissa on lähtökohtaisesti kyse henkilökohtaisista valmennuspalveluista, tästä syystä en ole hinnoitellut parivalmennuksia. Tavoitteellisesti harjoittelevasta kaverista on paljon tukea valmennusprosessissa, joten jos tavoitteet, aikataulut ja kemiat sattuvat yksiin, osa tapaamisista voidaan toteuttaa periaatteella kaksi yhden hinnalla.

Pääosa valmennuksista on hinnoiteltu paketteina, mutta joskus jo yksi tapaaminen (75 €) riittää kääntämään harjoittelun suunnan. Ohjatuissa harjoitustapaamisissa Kutjulan salin käyttö sisältyy tapaamisen/valmennuspaketin hintaan. Omatoimista harjoittelua varten on saatavissa edullinen asiakkuus salin käyttöön. Valmennukset voidaan toteuttaa myös millä tahansa salilla, jossa ulkopuolisen valmentajan käyttö on sallittua, tällöin asiakas vastaa tilavuokrasta.